Forbrugerrådet Tænk

Forbrugerrådet Tænk åbnede for onlinerådgivning under corona-nedlukningen i foråret 2020, og ønsker nu at fortsætte samt udvide onlinerådgivningen

Gældsproblemer udgør en samfundsmæssig udfordring i Danmark, og har store personlige konsekvenser for de berørte borgere. Forbrugerrådet Tænks Økonomi- og gældsrådgivning har siden 2010 ydet uvildig, fortrolig og vederlagsfri rådgivning til udsatte borgere med lav indkomst, lavt rådighedsbeløb og gæld. Forbrugerrådet Tænk åbnede for onlinerådgivning under corona-nedlukningen i foråret 2020 og har vist sig at være en stor succes. Forbrugerrådet Tænk ønsker derfor at fortsætte samt udvide onlinerådgivningen. 

Onlinerådgivningen søges af borgere som er bosiddende i områder hvor der ikke er udbudt fysisk rådgivning, men også af borgere som af personlige årsager foretrækker rådgivning i sit eget hjem, for eksempel på grund af transporttid. Desuden ses også en ny målgruppe af borgere, som normalt ikke møder op i de fysiske rådgivninger, som borgere fra yderområder, borgere med angst og andre former for udsathed samt tidligere soldater og veteraner.

Grundet det store potentiale ønsker Forbrugerrådet Tænk at fortsætte projektet med onlinerådgivning og indsatsen med centrale samarbejdsaftaler med henblik på at gøre rådgivningen synlig for flere i ovennævnte målgrupper.

Læs mere om Forbrugerrådet Tænk

Kom godt videre